Coaching esettanulmány 1.
Coaching módszerek változatossága a coaching folyamatban
Minden segítő szakembernek vannak kedvenc eszközei, amelyekben a leginkább hisz, amelyeket alkalmazva a legkomfortosabban dolgozik az ügyfelekkel.
Azonban szerencsére nagyon színes az ügyfelek és a hozott témák palettája. Ez pedig a módszertani csomag gazdagítását igényli a coachok, trénerek, tanácsadók részéről.
Most egy olyan esetet írok le, aminek kapcsán épp ez a széles eszköztár volt az, ami az ügyfél előrehaladását az adottságokhoz mérten a leggyorsabbá tudta tenni.
Néhány hónapja középvezetőből divízió vezetői pozícióba lépett ügyfélhez érkeztem coachként, a szervezet felkérésére.
A visszajelzésekből és a megrendelővel való nyolcszemközti beszélgetésből az kristályosodott ki, hogy az ügyfél a felsővezetői szerepében bizonytalan, nem találja a helyét. Inkább reaktívan old meg helyzeteket, kivár az elvárt proaktivitás helyett.
1.
Az első találkozáskor a szerződéskötést követően a kliens vezetői identitásának, önbizalmának megtámogatásához a brief coaching eszköztárából egy ún. mikroállításos technikát választottam.
Ennek eredményeként az ügyfél körvonalazta azt a vezetői képet, ahogy önmagát szeretné látni és érezni egy-két év múlva és elkezdte „bemozogni” az előtte álló időszakot.
Látványos lépésekkel jelezte, hogy változás állt be abban, ahogy saját magát és az elmúlt hónapok vezetői eredményeit látja.
Jóval magabiztosabban, megerősödve, mosollyal az arcán váltunk el egymástól az első alkalom végén.
2.
A második ülés elején az ügyfél úgy ítélte meg, hogy a leghasznosabb az lesz a számára, ha először a saját csapatával kapcsolatos vezetői feladataival foglalkozunk.
Coaching és tanácsadói technikákkal támogatva egyrészt képet alkotott a csapata jelenlegi állapotáról, majd konkrét, személyekre lebontott cselekvési tervvel zártuk az ülést.
3.
A harmadik alkalommal folytattuk ezt a témát, már a vezetői akcióinak tapasztalatait is megbeszélve. Majd áttértünk a menedzsment teamben és a szervezetben róla kialakult kép a tudatosítására és az ezzel kapcsolatos lépések kidolgozására. És ez végül a negyedik alkalommal vált teljessé.
4.
Az egész folyamatban a változatos coaching módszereken túl fontos elem volt a „helikopter perspektíva” gyakorlása. Ez a vezetői működés hatásainak tudatosítását és az ebből jövő következtetések napi cselekvésbe, kommunikációs akciókba való átfordítását jelenti.
5.
Az ötödik alkalom egy konkrét menedzsment meeting élményeinek és tapasztalatainak megbeszélésén túl a coaching folyamat értékelésével és a továbblépés lehetőségeivel foglalkozott.
Zárásként az elért eredmények megtapasztalása keltette türelmetlenséggel fogalmazódott meg a folytatás szándéka. Elsősorban a napi vezetői helyzetek szupervíziójára fókuszáló öt alkalmas folyamat igényét fogalmazta meg az ügyfél.
Itt tartunk most.
És a coaching módszerek is tovább gazdagodnak.
És ha coachként tudlak támogatni a vezetői munkádban, akkor itt tudsz jelentkezni:
https://www.puskarildiko.hu/#jelentkezes
Vagy ezen a számon is megtalálsz:
0630-9281-469
Ha tréningen szeretnél velem találkozni, akkor itt megtalálsz: Megtartó Vezető képzés vagy DISC Kommunikációs képzés.
0 hozzászólás
Trackbacks/Pingbacks