fbpx

Stresszhelyzet – DISC modell – eltérő stílusok, eltérő reakciók

 Stresszhelyzet – DISC modell – eltérő stílusok, eltérő reakciók

Milyen helyzetek okoznak számodra stresszt? És hogyan reagálsz rájuk? Ezek mind-mind részei a viselkedési stílusodnak. Ha ismerd a saját viselkedési, kommunikációs stílusod, tudatosabban fel tudsz készülni a stresszhelyzetekre is! Ha ismered mások stílusát, kiszámíthatóbbá válik számodra az ő reakciójuk is.

A DISC modellt jól használva optimalizálhatjuk a saját viselkedésünket, illetve a másokkal való együttműködésünket stresszhelyzetben is.

Járványok, háború, gazdasági válság – még a legerősebb idegzetű embereket is próbáratevő helyzetek. Olyanok, amelyek igénybe veszik testünket, lelkünket, tartós feszültséget, idegességet okozva. Tehát stresszhelyzetek.

Ha megfigyeljük családtagjainkat, barátainkat vagy a közösségi média felületein megjelenő híreket, láthatjuk, milyen sokféleképpen reagálunk ezekre a nehéz helyzetekre.

Van azonban néhány jól megfigyelhető mintázat:

  • valaki úgy reagál, hogy nem vesz a helyzetről tudomást,
  • van, aki inkább igyekszik humorral, poénkodva reagálni,
  • vannak nagyon alapos, ténykereső, feltáró reakciók, nekik köszönhetjük a számtalan táblázatot, folyamat ábrát,
  • vannak, akik csak rémülten figyelik az eseményeket
  • és vannak akik rögtön a tettek mezejére lépnek, célirányosan, cselekvési tervekben gondolkodnak.

Egyénileg az is nagyon eltérő, hogy mit tekintünk stresszkeltő dolognak, ám az is, hogyan reagálunk ezekben a szituációkban.

Ilyenkor a saját viselkedésünk szabályozása is nagyobb koncentrációt, erőfeszítést igényel, másokra figyelni, a másik reakcióit megérteni és ezekre jól válaszolni pedig különösen nehézzé válik. Nagy a félrecsúszás, a meg nem értés lehetősége. Az is előfordul, hogy annyira magunk felé fordul a figyelmünk, hogy a többiek motivációjával nem is foglalkozunk, illetve szélsőségesebben, leegyszerűsítve ítéljük meg őket. Még akár meg is feledkezünk arról, hogy ők is nehéz helyzetben vannak, ők is stressz hatása alatt cselekednek.

Nehéz, feszült körülmények között akkor tudunk könnyebben és hatékonyabban reagálni, ha ismerjük magunkat.

Ha tudjuk, hogy ilyenkor hogyan működünk és tudatosan tudjuk kontroll alá vonni érzelmeinket és más megnyilvánulásainkat. Ha a többi embernél tapasztalt viselkedési minták alapján meg tudjuk becsülni az ő viselkedési stílusukat, akkor kevésbé érnek váratlanul a reakcióik és jobban fel tudunk készülni a következő lépésekre.

Tudni fogjuk, hogy mit tehetünk velük kapcsolatban és mit nem.

Segítséget jelentenek a viselkedési tipológiák. Például a DISC modell.

Az utóbbi években egyre népszerűbbé és elterjedtebbé váltak a komoly személyiségtipológián alapuló felmérések és fejlesztési módszerek. Alkalmazásuk széles körű, az önismeret fejlesztésétől a munkahelyi kiválasztáson, képzésen, teljesítményértékeléseken át a karrierfejlesztésig sok területre kiterjed.

A modellek erőssége, hogy rövid és világos elméleti alapokat, majd azt követően annál konkrétabb, jól felismerhető viselkedésmintákat írnak le és erre építve tesznek javaslatot a kerülendő és az ajánlott viselkedésmódokra.

Könnyű belátni, hogy az ilyen modellek jó sorvezetőként szolgálhatnak a stressz által érintett viselkedések megértéséhez, sőt előrejelzéséhez. Segítve az abban érintetteket a lehetőségekhez mérten a legjobb reakciók, megoldások, lépések megtalálásában.

A DISC modell lényege

Ha figyelünk egy társaságot, azt látjuk, hogy néhányan hasonlóképpen viselkednek és viselkedésük egyértelműen megkülönbözteti őket másoktól. Az emberek, viselkedésük világos és egyértelmű megnyilvánulásai alapján csoportokba sorolhatók. Az előző megállapításokból kiindulva került megalkotásra az egyik legnépszerűbb tipológia, a DISC modell. A betűszó a típusok angol megfelelőjének első betűjére utal. A modell alkalmazhatóságát könnyíti, hogy a négy viselkedési-alaptípusnak egy-egy színt feleltet meg:

  • piros – Döntésképes
  • sárga – Interaktív
  • zöld – Stabil
  • kék – Körültekintő

A való életben ez a négy típus, a négy szín azonban ritkán jelentkezik tiszta formában. A legtöbb ember viselkedése legalább két stílus, szín jegyeivel jellemezhető.

Miben lehet segítségünkre stresszhelyzet esetén a viselkedési stílus DISC modellje?

A viselkedési stílus rendszerek, mint a DISC modell is, olyanok, mint valami szabályozó szelep: Optimalizálják, bejósolhatóvá teszik az egyén viselkedését, illetve az egyén és környezete együttműködését. Stresszhelyzetben – ha jól alkalmazzuk a rendszerből fakadó tudásunkat – egyrészt nagyobb eséllyel tudjuk kontrollálni saját viselkedésünket. Másrészt jobban fogjuk tudni, hogyan bánjunk ilyen esetekben a különböző stílusú kollégával, beosztottal, házastárssal, gyerekkel, ami egy rossz reakcióból kiinduló negatív spirál megelőzését is jelentheti.

Mi okoz stresszt az egyes stílusoknál? 

Piros (D) stílus

  • munkájuk kritikája vagy megkérdőjelezése
  • hozzá nem értés vagy felelőtlenség a kollégák vagy akár saját maguk részéről
  • nincs (vagy nem elég) döntés születik, ők nem vehetnek részt a döntésekben
  • cselekvés hiánya
  • még erősebb stressz: stagnálás, holtidő, lassúság vagy bizonytalanság

Sárga (I) stílus

  • munkájuk elismerésének hiánya, különösen a szociális visszajelzések hiánya
  • agresszív, feszült vagy ellenséges kapcsolatok
  • szabadság hiánya, túlzott szabályozottság
  • magányosság, ingerszegény környezet

Zöld (S) stílus

  • együttérzés hiánya, agresszivitás, durvaság, különösen a saját társaikkal, csapatukkal kapcsolatosan
  • az embereket érintő változások
  • sürgősség és nyomás általában
  • konfliktusok vagy következetlenségek

Kék ( C ) stílus

  • kritika, különösen, ha megalapozatlan
  • fecsegés, eltérés a témától, véget nem érő és értelmetlen viták
  • fizikai közelség, túláradó gesztusok
  • információ- vagy logikahiány, általában pontatlanságok
  • időhiány

A stressz fellépésekor általában az alap stílusjegyek erősödnek fel, elindul egy megküzdési folyamat a természetes eszköztárunkkal. Viszont ha ilyen módon nem sikerül megoldani a helyzetet, vagy az hosszan fenn áll, akkor az alap stílusjegyek ellentétükbe fordulnak át. Nagyon sok plusz információt jelent a DISC team kép megismerése is, azaz hogy a csapat tagjai milyen DISC stílussal bírnak.

Stresszre adott reakciók az egyes stílusok esetében

Piros (D – Döntésképes) stílus

Alap helyzetben a „Pirosakra” a cselekvés, a határozott döntéshozatal jellemző. Extrovertáltak és feladatorientáltak. Gyorsan, a legfontosabb és legsürgősebb feladatokra koncentrálva reagálnak, a hatékonyság szempontját figyelembevéve. Gyakran ellentmondást nem tűrő modorban közlik másokkal véleményüket. Természetes erő sugárzik belőlük, és szeretik kézben tartani a helyzetet. Kritikusak és szeretik a kihívásokat, mivel azok lehetővé teszik, hogy próbára tegyék és hasznosítsák erősségeiket. Meglehetősen versengők és a győzelemre, elsőségre törnek.

„Cselekedjünk most, mégpedig úgy, ahogy én akarom!”

Mit jelent számukra a stressz?

A fenti jellemzőket csúcsra járatva izgatottá, erőszakossá válhatnak, mindenáron szeretnék a saját szándékaik szerint alakítani a helyzetet és a leghatékonyabban megoldani azt. Persze ez nehéz helyzetekben nem mindig sikerül és ezért a D-k a környezetüket és nem magukat teszik felelőssé.

Indulatosan, dühösen, énközpontúan kommunikálnak.

Ha az alap viselkedésmódjuk nem jár sikerrel vagy elhúzódik a stresszhelyzet, azt élik meg, hogy nem tudnak hatással lenni a történésekre. Nem panaszkodnak a környezetükben lévőknek, hanem befelé fordulnak, magukban rágódnak. Csendesebbé, szótlanná válnak. Kilépnek a helyzetből. Sokszor a környezetük fellélegzik és pozitívnak látja ezt a fajta változást, de fontos észrevennünk, hogy az ő számára ez egy nagyon nehéz szituációt jelez.

Stressz feloldása

A nyomás alatt álló D stílusúaknak gondolkodniuk kell még mielőtt cselekszenek. Működő stratégia számukra, ha azonnali reagálás és cselekvés helyett elszámolnak tízig.

Vezetőként mit tehetsz a stresszhelyzet enyhítése érdekében a D-k esetében? 

  • Adj lehetőséget az önálló cselekvésre
  • Hagyd meg nekik az eredményekhez való közvetlen hozzájárulás lehetőségét
  • Adj nekik közvetlen és személyes felelősséget

A Sárga (I) stílus

 A „Sárgák” normál helyzetben vidámak és optimisták. Az extroverzió és az emberorientáltság metszéspontjában helyezkednek el a modellben. Szeretnek új ismeretségeket kötni, a legfontosabb számukra a figyelem, elismerés, a „taps”. Kreatívak, imádnak csevegni, néha csaponganak, nehezen tudnak a tárgynál maradni, ezért egyesek felületesnek tartják őket. Gyakran vannak eredeti ötleteik, amelyek lehetnek a valóságtól elrugaszkodottak is. Nem kedvelik az unalmas, rutin feladatokat.

„Érezzük jól magunkat és dobjunk be néhány jó ötletet.”

Mi történik velük stresszhelyzetben?

Az alapstílust jellemzőit fokozva kezdetben nagyon optimista a hozzáállásuk.

„Ne aggódj, minden rendben lesz! Semmi az egész!”

Irreálisan, a tényekre nem fordítva figyelmet, látják a lehetőségeket, a megoldásokat. Igyekeznek humorosan felfogni a helyzetet. Aktívan keresik mások társaságát, harsányak, poénkodnak. Előfordul, hogy a számára negatív helyzet helyett belekezd valami érdekesebb dologba. Kapkodóvá, felületessé válik. Amennyiben ezek nem hoznak sikert a számára vagy ha elhúzódik a stresszhelyzet, tartóssá válik, az I kezd lecsendesedni. Hallgataggá válik, magába fordul és már inkább kerüli a társas helyzeteket.

Stressz feloldása

Az I-k esetében a stressz csökkentése érdekében a természetükből fakadó optimista és pozitív hozzáállást érdemes erősíteni. Az I-k szerint az élet szórakoztató, élénk és kellemes, ezért segíteni kell őket ezek megtalálásában.

Vezetőként hogyan segítheted az I-t stressz esetén? 

  • Adj lehetőséget az aktivitásra, az utazásra (persze csak, amikor erre lehetőség nyílik…), más emberekkel való találkozásra
  • Ne fenyegesd őket arcvesztéssel járó következményekkel
  • Kerülj közelebb hozzájuk
  • Dicsérd őket
  • Adj minél több bátorítást

A Zöld (S) stílus a DISC modellben

 A „Zöldek” alap jellemzői az állandóságra és biztonságra való törekvés.

Ebbe a csoportba az introvertált emberorientáltak tartoznak. Ennek megfelelően nagy figyelmet fordítanak a gondoskodásra, az emberi kapcsolatokra. Odafigyelően bánnak a többiekkel, bele tudják képzelni magukat a másik helyzetébe. Rendkívül megbízhatóak, fontos számukra, hogy megfeleljenek másoknak. Ezért okoz nehézséget számukra a nem-et mondás is, így sok nemszeretem feladat landol náluk. Igazi csapatjátékosok.

„Bánjunk egymással jól és amit teszünk, meggyőződésből tegyük.”

Mi történik velük stressz esetén?

Kezdetben, ráerősítve az alap viselkedésmódjukra, még szótlanabbá, bizonytalanabbá válnak. Mivel nehezen viselik a napi rutinból való kilépést és a feszült helyzeteket, rugalmatlanok lehetnek az új megoldások megtalálásában. Sok esetben csak magukban rágódnak, nem beszélnek aggodalmaikról, nehézségeikről. Elrejtik érzelmeiket. Igyekeznek csendben túlélni a nehéz időszakot. Elhúzódó stressz esetén egyszerre csak a sarkukra állnak, döntéseket hoznak, energiát mozgósítanak a megoldás érdekében.

Aktívabbá válnak, konfrontálódnak, ha szükségét látják. Akár ki is lépnek – tőlük szokatlan módon – a nekik kedvezőtlen kapcsolatokból.

Stressz feloldása

A stressz enyhítése érdekében az S stílusúaknak a szükséges támogatás biztosítására van szükség. Ez segíti őket, hogy megbirkózzanak a változásokkal.

Hogyan támogasd vezetőként az S munkatársakat stresszes körülmények között? 

  • Vond be őket a tervezésbe és az egyes lépések előkészítésébe, hogy tudják, mire számíthatnak
  • Alakíts ki kiszámítható munkahelyi rendet
  • Barátságos és biztonságos környezet teremts számukra
  • Beszélj sokat és magyarázd el a döntések és a változások hátterét
  • Mutasd meg számukra, hogy érdekelnek téged, hogy fontosak számodra

A Kék (C) stílus

  A „Kékek” alaphelyzetben gondosan elemzik az adott kérdés minden aspektusát, mielőtt kialakítják álláspontjukat.

Introvertáltak és feladatorientáltak. Átgondolt, kidolgozott stratégia alapján cselekednek. A legapróbb részletekig elmélyednek a dolgokban, igazi specialisták. Egyesek meglehetősen távolságtartónak ítélik őket, mivel a Kékek szívesebben töltik egyedül idejüket. Fontosak számukra a keretek, szabályok. Meglehetősen kritikusak önmagukkal és környezetükkel kapcsolatban is. Tervszerűen, alaposan végzik feladataikat.

„Hadd gondoljam át alaposan, hadd cselekedjem pontosan kidolgozott terv szerint.”

Stresszhelyzetben a felerősödő alapstílusból adódóan még alaposabbá, elemzőbbé, sőt akadékoskodóvá válnak.

Kritikai nézőpontjuk élesebbé válik, fokozódik a pesszimizmusuk. Veszítenek egyébként is gyenge rugalmasságukból mereven ragaszkodnak folyamatokhoz, szabályokhoz. Még nehezebb velük közös lépésekben megegyezni.

Számtalan megoldási módot elemeznek, mindről tudják, miért nem fog működni.

Nem kedvelik a kiszámíthatatlan helyzeteket és a stressz többnyire ilyen helyzetet jelent. Ez aggodalmaskodást vált ki belőlük. Ha a stressz szituáció tartósnak bizonyul már számukra is nehézzé válik a keretek, szabályok tartása, hanyagabbak, szétszórtabbak lesznek. Kommunikációjuk a nyíltabb lesz, elmondják, mi bántja, mi foglalkoztatja őket.

Stressz feloldása

A stressz enyhítését a C stílusúak esetében leginkább az információk megosztásával lehet segíteni.

Mit tehetsz vezetőként a C kollégák stresszhelyzetben való támogatásához?

  • Adj minél több információt, oszd meg a rendelkezésre álló tényeket
  • Kerüld a nyilvános arcvesztést eredményező helyzeteket
  • Tedd az utasításokat és a szabályokat a lehető legegyértelműbbé
  • Ne akard erővel átnyomni a döntéseidet
  • Adj világos és egyértelmű visszajelzést

Hogyan segítsünk stressz esetén?

Ha azt látjuk valakinél, vagy tapasztaljuk önmagunknál, hogy „túltolja” a megszokott viselkedését, nagy a valószínűsége, hogy stresszt él át. És ha a viselkedése egyik pillanatról a másikra ellentétébe csap át, tudhatjuk, hogy egy számára nagyon nehezen kezelhető, kellemetlen, feszültséggel teli élethelyzetről van szó.

Ezek a tartós stressz esetén előhívott viselkedésmódok nagyon komoly energiákat igényelnek, könnyen lemerítik a szervezet energiatartalékait, csökkentik a motivációt, ezért segíteni kell ebből az állapotból minél gyorsabban kikerülni.

Ha mi magunk vagyunk tartós stresszhelyzetben igyekezzünk megelőzni a második fázisba kerülést.

Ha szükséges, kérjünk szakembertől segítséget.

Ha szeretnénk másoknak támogatást nyújtani a nehéz helyzetből kilábaláshoz, azt a legkönnyebben az ő stílusuknak megfelelő kommunikációval tudjuk megtenni.

A D-re (piros), mintegy provokálva rászólhatunk, hogy kapja össze magát.

Ez, a saját életébe való beavatkozás általában ellenkezést vált ki belőlük, amely már egy lépést jelenthet a saját megszokott viselkedésmódja felé. Kizökkentheti őt a tétlenségből.

Az I-nek (sárga) azzal tudunk stressz esetén segíteni, ha beszéltetjük.

Sokszor, sokan. Ez a fajta odafordulás és a beszéd közben való átgondolása a helyzetnek csökkenti a stressz okozta feszültséget és elindíthatja az aktivitás irányába.

Az S-nek (zöld) két dologra van szüksége: hogy tudjon bennünk bízni és hogy türelmesen, időt szánva rá meghallgassuk.

Mindeközben meg tud barátkozni helyzetével és a rá váró változásokkal.

A C-k (kék) számára a strukturált átbeszélés a leghasznosabb.

Ha az okokat, következményeket, lehetséges megoldásokat pontról pontra áttekintjük velük. Akár folyamatábrákkal, táblázatokkal segítve az átláthatóságot.

Gondold végig, jól segíted-e most a környezetedben élőket, azt a fajta támogatást kapják-e amivel könnyíted az életüket?

Te ráismertél, tudod, hogy számodra mi jelentené a legjobb fajta odafigyelést?

És ha coachként tudlak támogatni a DISC modell minél eredményesebb használatában, akkor itt tudsz jelentkezni:

https://www.puskarildiko.hu/#jelentkezes

Vagy ezen a számon is megtalálsz:

0630-9281-469

Ha tréningen szeretnél velem találkozni, akkor itt is elérsz (persze mostanában csak virtuális módon…): Megtartó Vezető képzés vagy DISC Kommunikációs képzés.

Facebookon is megtalálsz!

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Cover for Coaching és pszichológia - Puskár Ildikó
938
Coaching és pszichológia - Puskár Ildikó

Coaching és pszichológia - Puskár Ildikó

Pszichológusként, coachként abban támogatlak, hogy erőforrásaidból a legjobb megoldásokra találj.

Melyik állítás jellemzi a leginkább a céged munkabiztonsággal kapcsolatos gondolkodásmódját?

A: „Nem érdekel a munkabiztonság, ha nincs halálos baleseti kockázat.”
B: „Elvégzem a munkabiztonsággal kapcsolatos tennivalókat, csak ne piszkáljanak.”   
C: „Megteszem a munkabiztonsággal kapcsolatos tennivalókat, hogy ne szenvedjek balesetet.”  
D: „Elvégzem a munkabiztonsággal kapcsolatos tennivalókat, hogy se én, se más ne szenvedjen munkabalesetet.”

Bármelyik is az, van lehetőség vezetőként, EHS szakemberként annak fejlesztésére vagy éppen a szinten tartására.
Első lépésként be kell tudni azonosítani a szervezet fejlettségi szintjét, majd a kapott eredmény alapján lehet adekvát beavatkozási módokat meghatározni. Egész más teendők vannak az A, B, C, vagy D esetben mind a munkatársak, mind a vezetők, mind az EHS szakemberek terén.
Hogy hogyan tudjuk megállapítani a munkabiztonsági kultúra fejlettségi szintjét és milyen következményei vannak az egyes szinteknek a munkabiztonságra és a szervezeti működésre, valamint milyen konkrét lehetőségek vannak az előrelépésre - ezek lesznek a legfőbb témáink az április 9-i Hogyan fejleszthető a biztonsági kultúra? programunkon.
Bővebb információ a mellékelt képen található vagy üzenetben tőlünk kérhető.
A jelentkezéssel érdemes igyekezni, mert már csak 2 helyünk van!
Tehát: A, B, C vagy D?

#munkabiztonság; #szervezetikultúra; #munkabiztonságikultúra; #szervezetfejlesztés; #EHS

Melyik állítás jellemzi a leginkább a céged munkabiztonsággal kapcsolatos gondolkodásmódját?

A: „Nem érdekel a munkabiztonság, ha nincs halálos baleseti kockázat.”
B: „Elvégzem a munkabiztonsággal kapcsolatos tennivalókat, csak ne piszkáljanak.”
C: „Megteszem a munkabiztonsággal kapcsolatos tennivalókat, hogy ne szenvedjek balesetet.”
D: „Elvégzem a munkabiztonsággal kapcsolatos tennivalókat, hogy se én, se más ne szenvedjen munkabalesetet.”

Bármelyik is az, van lehetőség vezetőként, EHS szakemberként annak fejlesztésére vagy éppen a szinten tartására.
Első lépésként be kell tudni azonosítani a szervezet fejlettségi szintjét, majd a kapott eredmény alapján lehet adekvát beavatkozási módokat meghatározni. Egész más teendők vannak az A, B, C, vagy D esetben mind a munkatársak, mind a vezetők, mind az EHS szakemberek terén.
Hogy hogyan tudjuk megállapítani a munkabiztonsági kultúra fejlettségi szintjét és milyen következményei vannak az egyes szinteknek a munkabiztonságra és a szervezeti működésre, valamint milyen konkrét lehetőségek vannak az előrelépésre - ezek lesznek a legfőbb témáink az április 9-i Hogyan fejleszthető a biztonsági kultúra? programunkon.
Bővebb információ a mellékelt képen található vagy üzenetben tőlünk kérhető.
A jelentkezéssel érdemes igyekezni, mert már csak 2 helyünk van!
Tehát: A, B, C vagy D?

#munkabiztonság; #szervezetikultúra; #munkabiztonságikultúra; #szervezetfejlesztés; #EHS
... See MoreSee Less

4 days ago

2 hozzászólás

  1. Szekér Zsuzsa

    Nagyon hasznos, mindennapokban (jelenlegi krízishelyzetben is) jól használható önfejlesztő anyag. Én a sárga stílusú vagyok.

    Válasz
    • Puskár Ildikó

      Kedves Zsuzsa! Nagyon örülök, ha hasznosnak találtad az írást! Hasonló témában még találhatsz bejegyzéseket az oldalamon.

      Válasz

Trackbacks/Pingbacks

  1. Stressz. Te hogy vagy vele? - Puskár Ildikó - […] megfogalmazásában a stressz nem más, mint egy nem specifikus reakció, mellyel szervezetünk reagál minden kihívás…, minden erőteljes ingerre […]
  2. Gondolj, gondolj, gondolkodj! Vagy mégsem...? - Puskár Ildikó - […] Stresszhelyzet – Eltérő DISC stílusok, eltérő reakciók […]
  3. 9 lépés, amit megtehetsz a csapatod pszichológiai biztonságának megteremtéséért - Puskár Ildikó - […] Gondolkodásmódunk feltérképezése önismeretünk része. […]
  4. Empátia a vezetésben - okok és módszerek - Puskár Ildikó - […] inkább gondolati, semmint érzelmi empátia hasznos lehet például tárgyalási szituációkban, konfliktuskezelés és meggyőző kommunikáció […]
  5. 5 tipp, hogy jobban érezd magad a munkatársaiddal - Puskár Ildikó - […] elfogadni, hogy mindenkinek vannak erősségei és vannak hiányterületei, amelyekben kevésbé […]
  6. Hogyan legyél sikeres introvertáltként az állásinterjún? - Puskár Ildikó - […] állásinterjúk bárki számára stresszesek lehetnek, hisz be kell bizonyítanunk, hogy a munkánk alapján mi vagyunk a megfelelő jelölt. Láttatnunk…

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Ne várj tovább! Induljunk el együtt mielőbb!